شرایط و قوانین

قوانین و مقررات خرید گوشی موبایل،لپ تاپ، تبلت، انواع گجت از انبار چین

 

خرید از آلپینا به معنی پذیرش و تایید موارد زیر می باشد؛ بنا براین کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامه‌‏های کاربردی آلپینا به دقت ملاحظه فرمایید.

 

توجه:محصولات در سایت آلپینا به صورت سیستمی قرار داده می شود. از انجایی که امکان باگ در هر سیستمی وجود دارد. اگر به این علت قیمت در سایت صحیح نباشد فروشگاه حق لغو سفارش را دارد.

 

در خصوص سفارشات مستقیم از کشور چین

 

پیگیری و ارسال بسته از کشور مبدا و رسیدن آن به ایران و سلامت کالا وظیفه تیم آلپینا بوده و وظیفه پیگیری بسته در ایران در هر صورت به عهده خریدار که نام وی بر روی بسته درج شده است می باشد. بعد از خرید شما در فروشگاه آلپینا، سفارش شما حداکثر 24 الی 48 ساعت بعد از پرداخت توسط الپینا تایید می شود و در  انبار چین ثبت و خرید شده و پروسه بسته بندی و ارسال به سمت ایران آغاز می شود. زمان ارسال کالا از زمان ارسال کالا از چین محاسبه خواهد شد. محصولات نیز از طریق مسیر های هوایی و دریایی وارد کشور شده و تحویل انبار تهران و سپس ارسال به ادرس مشتریان می شوند،همچنین محصولات بعد از خرید در فروشگاه، با نوسان قیمت ارز شامل تغییر قیمت نهائی نمی شوند.

 

در صورت اتمام موجودی کالا و مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری و در صورت انصراف مشتری از خرید ، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 72 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد. لغو سفارش و پرداخت مبلغ در صورتی قابل قبول هست که محصول در چین خریداری نشده باشد و یا مبلغ محصول به چین حواله نشده باشد. به علت تحریم ها علیه ایران امکان بازگشت وجه از چین وجود ندارد.

مشتریان عزیز توجه داشته باشید که محصولات تخفیف خورده در چین شمارشگر زمان دارند. در صورتی که مبلغ خرید به چین حواله شده باشد و تا زمان انجام حواله و پرداخت به چین موجودی کالای تخفیف خورده به اتمام برسد امکان بازگشت وجه وجود ندارد و مشتریان باید یا محصول دیگری را انتخاب و خرید بکنند و یا مبلغ اضافه شده به محصول تخفیف خورده را پرداخت بکنند.

 

تاخیر های احتمالی ارسال سفارشات از چین و یا کوتاهی شرکت خارجی ارسال کننده محصول  بر عهده فروشگاه آلپینا نمی باشد ، اما سایت آلپینا به عنوان نماینده خریدار وظیفه ی خود میداند این قیبل موارد رو پیگیری کرده تا شرکت ارسال کننده به تعهدات خود عمل نماید

توجه : کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر نیز به همان آدرس و اطلاعات، پست خواهد شد و درصورت نرسیدن مرسوله به مقصد بدلیل ناقص یا اشتباه بودن آدرس و اطلاعات قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود و لذا این مورد متوجه فروشگاه نخواهد شد چراکه بی توجهی از سمت کاربر بوده است. همچنین دقت داشته باشید برای سفارشات مستقیم از کشور سازنده به آدرس مشتری، امتناع از دریافت کالا توسط مشتری با هیچ عذری پذیرفته نیست چون مرسولات خارجی به آدرس فرستنده از طرف پست برگشت داده نخواهند شد.

 

حمل و نقل و تحویل کالا

هزینه ارسال هدایای روی محصولات به صورت جداگانه بعد از رسیدن به انبار تهران محاسبه و به خریدار اطلاع داده خواهد شد و خریدار موظف به پرداخت می باشد.

آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض 24 ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش آلپینا اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش آلپینا ارسال شود.

تمامی محصولات در بخش موجودی آلپینا در چین دارای 3 روز مهلت تست  آلپینا می باشند که در صورت داشتن مشکل سخت افزاری قابل برگشت می باشند. ملاک شروع 3 روز تست آلپینا ، وضعیت تحویل کالا در سایت پست می باشد. دقت داشته باشید مهلت تست شامل استفاده غیر صحیح کاربر مانند ضربه دیدگی و… نمی باشد؛ دقت داشته باشید امکان عودت صرفاً در صورت وجود نقص فنی ضمن هماهنگی با فروشگاه مقدور می باشد.در خصوص پیکسل سوخته با توجه به شرایط استاندارد وجود 1 تا 5 پیکسل سوخته جزء تعهدات گارانتی و مهلت تست نمیباشد. لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان 3 روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. همچنین برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

 

توجه: پس از دریافت مرسوله پستی و هنگام باز کردن آن می بایست حتما از باز کردن مرسوله پستی خود ویدیو تهیه کنید. این ویدیو یک سند است تا نشان دهید محتویات مرسوله ناقص است (برای مثال در مورد گوشی ها می توان به شارژر و یا کابل USB اشاره کرد) و یا محصول ارسال شده دچار ضربه دیدگی و یا شکستگی است. توجه داشته باشید که قبل از ضبط ویدیو مرسوله بایستی حتما پلمپ باشد و پس از شروع ضبط از تمامی زوایای بسته مرسوله که پلمپ است بطور دقیق فیلمبرداری شود، از فاکتور لاتین (لیبل) که بر روی بسته چسبانده شده بصورت وضوح فیلم گرفته شود بطوریکه نام و آدرس و همچنین کد رهگیری مرسوله خوانا باشد و سپس میتوانید به بازکردن مرسوله و نشان داده اقلام درون جعبه و بررسی خود محصول اقدام کنید و ویدیو خود را به اتمام برسانید.

درصورتی که محصول موردنظر از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد میبایست:

در شرایطی که در مشخصات کالای دریافت شده برای نمونه رنگ آن با سفارش ثبت شده اختلاف وجود داشته باشد، یا در صورت مغایرت مشخصات فنی کالای دریافت شده با اطلاعات درج شده در سایت یا با سفارشی که در پروفایل مشتری ثبت شده است، به نکته‌‏های زیر دقت بفرمایید:

در چنین مواردی امکان تعویض یا استرداد کالا در صورتی وجود دارد که مغایرت ظاهری و فیزیکی مانند رنگ که بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، حداکثر طی 24 ساعت کاری پس از دریافت کالا، به واحد خدماتی آلپینا اطلاع داده شود و همچنین کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.

در مورد مغایرت فنی، امکان تعویض یا استرداد کالا در صورتی وجود دارد که مغایرت حداکثر تا 3 روز کاری پس از دریافت کالا به آلپینا اعلام شود و همچنین کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.

برای استفاده از سرویس تضمین عودت 3 روزه آلپینا ، دقت فرمایید که کالا به ‏خوبی بسته بندی شود، لوازم جانبی، فاکتور و رسید پست به صورت کامل به همراه آن ارسال شود.

پس از بررسی کالا های مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌شود. ارسال مجدد کالایی که مشکل آن تایید نشود با هزینه مشتری صورت میگیرد. در صورت استنکاف مشتری از ارسال مجدد کالا، کالای مزبور به مدت ده روز بصورت امانت نزد انبار آلپینا باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت آلپینا صاحب امتیاز کالا خواهد شد و پس از آن نیز با درخواست مجدد مشتری جهت ارسال کالا موافقت نخواهد شد. همچنین در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالا، کالای مزبور مطابق با بند 3 قوانین به آدرس فرستنده از طرف پست برگشت داده نخواهد شد و در گمرک مرکزی تهران قبض خواهد شد. لذا نتیجه انجام چنین عملی متوجه فروشگاه نخواهد شد.

در برخی از معدود کالاها همچون گوشی موبایل، ساعت های هوشمند، تبلت ها و… که دارای سیستم عامل های رایج هستند، ممکن است عملکرد OTA (آپدیت و بروزرسانی سیستم عامل توسط خود دستگاه) یا زبان فارسی، از طرف کارخانه تولید کننده یا بدلیل نوع سیستم عامل نصب شده وجود نداشته باشد و فعال کردن آنها از طریق اتصال به کامپیوتر و ارتقا سیستم عامل آنها قابل انجام باشد، و از آنجا که این مورد جز مشکل محسوب نمیشود لذا در سرویس تست 3 روزه کالا نیز نمیگنجد.

هرگونه آپدیت، بروزرسانی، فلش، آنلاک، روت، نصب رام، فریمور، ریکاوری و… بر روی دستگاه هایی همچون گوشی موبایل، تبلت ها، ساعت های هوشمند و دیگر محصولات دارای سیستم عامل رایج امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.

از آنجا که هر سیستم عاملی ممکن است عاری از خطا نباشد و با وجود پیشرفت چشم گیر علم و تکنولوژی این خطاها و باگ های نرم افزاری در بروزرسانی های بعدی سیستم عامل ها رفع میشوند (برای مثال همین ویندوز کامپیتور و لپ تاپ های شخصی که توسط بزرگ ترین شرکت تولید کننده نرم افزار یعنی مایکروسافت ساخته شده است نیز هر از چند وقتی بسته آپدیت جهت رفع برخی از خطاها و باگ های ویندوز منتشر میکند)، لذا از آنجا که این موارد جز تولیدات و کانفیگ شرکت تولید کننده است جز مشکل محصول حساب نمیشود و امکان استفاده ازاین سرویس را ندارد.

دستگاه هایی که ضد آب و یا ضد ضربه هستند، درصورت مشکل پیدا کردن بر اثر تماس آب و یا ضربه شامل گارانتی 3 روزه نخواهند شد.

لازم به توجه است که ایرادهای اعلام شده توسط مشتری، توسط کارشناسان خدمات پس از فروش آلپینا کنترل و بررسی می‏‌شود و در صورت تائید وجود نقص فنی، کالا مشمول استفاده از سرویس فوق می‏‌شود. همچنین، این سرویس، اشکال‏‌های فنی که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‌‏شود

 

قوانین سفارشات

تمامی مشتریان پس از تکمیل خرید ، یک شماره سفارش دریافت می کنند و آن را بایستی نزد خود نگه دارند.. دقت داشته باشید که تاخیر های احتمالی که بعضا از جانب شرکت های پستی برای تحویل محصولات رخ می دهد در حوزه اختیارات فروشگاه نمی باشد و درصورت وجود تاخیر در رسیدن بسته ها هیچ مسئولیتی متوجه فروشگاه آلپینا نخواهد بود(در تمام طول این فرایند ما همراه شما هستیم و آماده پاسخگویی سوالات و پیگیری سفارشات شما تا زمان رسیدن مرسوله به دستتان، خواهیم بود و جای هیچگونه نگرانی نمی باشد). اما طبق بند 3 قوانین در صورت نرسیدن محصول، وجه آن به مشتری بازگشت داده خواهد شد. لازم به ذکر است، کد رهگیری پستی مرسولات به محض پست شدن به شماره همراه شما، ایمیل شما و پنل کاربری شما در وب‌سایت آلپینا بصورت اتوماتیک ارسال خواهد شد. کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت آلپینا طبق اولویت زمانی در صف پردازش قرار می‏‌گیرند. آلپینا همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در آلپینا به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای آلپینا محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.

در صورتی که بسته به ایران وارد نشود به صورت ارسال پستی پس از گذشت زمانی که در سایت شرکت پستی فرستنده ذکر شده (معمولا 60 روز از آخرین وضعیت ثبت شده) آلپینا هماهنگی های لازم را با فرستنده برای گرفتن وجه بسته از بیمه کشور مبدا توسط فرستنده اقدام می نماید. در صورت تمایل امکان ارسال بسته جایگزین پس از زمان مذکور نیز وجود دارد. لازم به ذکر است تا قبل از سپری نشدن مدت زمان قانون (60 روز) آن امکان عودت مبلغ یا ارسال بسته جایگزین وجود ندارد. البته با توجه به تجربه تیم آلپینا تا به حال همچین موردی گزارش نشده است، شاید بسته ها گاهی با تاخیر همراه شود اما به دست خریداران خود خواهند رسید. این قانون فقط جهت بسته های ارسالی پستی میباشد..

و اما بسته های ارسالی هوایی و دریایی بعد از ارسال از چین برای هوایی تا 90 روز و برای دریایی 120 روز پس از ارسال از چین به خریدار تحویل داده نشود در صورت درخواست مشتری مبلغ پرداختی به مشتری عودت داده خواهد شد.

 

سیاست قیمت گذاری

 

لازم به توضیح است که قیمت کالا و خدمات فقط در زمان ثبت سفارش معتبر می باشد و هرگونه کاهش قیمتی بر روی سفارشات ثبت شده تاثیری نخواهد گذاشت. همچنین چون مبنای قیمت گذاری بر حسب قیمت روز دلار می باشد پس قیمت نهایی در هنگام ثبت سفارش، معتبر است.

 

نمایندگی

 

آلپینا در هیچ نقطه‏‌ای از کشور نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیه سرویس‌‏ها، تراکنش‏‌های مالی و خدمات قابل ارائه از طریق دفتر مرکزی پردازش می‏‌شود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی به روابط عمومی آلپینا اطلاع دهید.